Cum revii la sala dupa o pauza lunga

Publicat in

Indiferent de motiv, pot aparea perioade lungi in care sa nu te poti antrena. Uneori sa revii la sala poate fi o adevarata provocare. Aici gasesti cateva sfaturi care sa iti usureze situatia.

Mergi la sala si lucrezi din greu. Ai antrenamentele programate, progresezi frumos, totul este roz. Dar deodata intervine ceva si incepi sa sari peste antrenamente. 

Poate o vacanta mai lunga, sarbatori, o accidentare, boala, munca sau pur si simplu un program mai incarcat decat de obicei. Timpul zboara si te trezesti ca au trecut saptamani, luni sau chiar ani de cand nu te-ai mai antrenat.

Se poate intampla oricui. Viata are un fel ciudat de a iti pune bete in roate. Este perfect normal ca de-a lungul vietii, consecventa la antrenamente sa iti fie intrerupta de evenimente neplanificate. Cel mai important este sa te reapuci cat mai rapi de treaba. 

Provocarea este ca pentru multi, revenirea la sala dupa o absenta mai lunga poate fi foarte dificila. Cum sa te reapuci de sport dupa o perioada lunga de pauza este una din cele mai des puse intrebari. Iata cateva sfaturi care iti vor usura situatia. 

Fii binevoitoare cu tine

Intai trebuie sa te ierti. Oricine pune deoparte fitness-ul la un momendat - fie ca asa vor, sau nu au de ales - si acum ai oportunitatea de a reveni. Asta e tot ce conteaza. 

Pe langa iertare, nu fa remarci negative la adresa ta. Daca cineva de la sala te intreba de absenta ta sau remarca ca ai revenit, doar spui ca ai avut o pauza si gata. Nu este nevoie de explicatii si nu fa glume legate de propria persoana. 

Multe femei se descriu deseori ca lenese sau delasatoare pentru ca nu au fost la sala. In unele cazuri poate fi adevarat, dar de multe ori exista motive serioase. Oricum ar fi, limbajul negativ nu ajuta; mai bine te concentrezi pe entuziasmul de a reveni la sala si de hotararea de a te tine de treaba cat mai mult timp. 

Evalueaza-ti asteptarile

Multi se tem de a reveni la sala din cauza fricii de cat sunt iesiti din forma - fie aerobic, fie in privinta fortei (sau ambele). Poate fi dificil sa dezvolti anumite abilitati fizice si dupa o pauza sa nu poti reveni unde ai ramas. 

De notat este ca primul antrenament - mai probabil primele antrenamente - vor parea dificile. Muschii te vor durea, poate vei ramane fara suflu si te vei simti in confortabil. Este normal, si este important sa iti reamintesti ca disconfortul nu va dura la nesfarsit. 

Dupa 1-2 saptamani de antrenamente consecvente, te vei simti mai bine. Sa treci peste hopul initial poate fi greu, si necesita ceva vointa, dar este temporar. 

anti-celulita

Cel mai simplu este sa usurezi antrenamentele reducand intensitatea sau volumul. Asa vei face antrenamente fara sa ai apoi o febra musculara prea mare. NU poti relua antrenamentele unde ramasesei inainte de pauza. Nu numai ca antrenamentul va parea foarte greu, dar febra musculara care va urma va dura mult si va incetini recuperarea. 

Redu numarul de seturi dar si greutatile folosite. Lasa corpul sa se adapteze la antrenamente fara a te zdrobi in sala de forta. 

Alege ceva distractiv

Cand te reapuci de sport este important sa incepi cu ceva ce iti place. Un program de antrenament bine pus la punct va include si exercitii sau lucruri care nu sunt pe gustul tau, este inevitabil. Dar acum nu este momentul sa iti bati capul cu asta. Important este sa faci miscare. 

Ce iti place sa faci? Dans? Aerobic? Miscare in aer liber? Antrenamente in sala unu-la-unu? Fa ce te atrage. Singurul ascop este de a te misca.

Gaseste-ti un partener(a)

Orice este mai usor cand ai un sprijin. Daca ai ceva emotii sa te reapuci de sport, ia cu tine un prieten sau membru al familiei. Sa reincepi antrenamentele cu cineva alaturi va face lucrurile mai usoare si mai placute. 

Dupa o pauza de la sala poate fi tentant sa te concentrezi pe ce puteai face; dar te incurajez sa nu te uiti in oglinda retrovizoare si sa te concentrezi pe ce poti face in viitor. Viata este plina de surprize si perioade de pauza. Singurul lucru constructiv pe care il poti face este sa te reapuci de treaba cu prima ocazie!

Referinte

Articole din aceiasi categorie

Intrebari despre dieta femeilor Top 5 intrebari pentru femei Este bine sa ma antrenez cu greutati? Cum pot scapa de grasimea de pe solduri? Ce ar trebui sa mananc ca sa nu ma ingras? Toate acestea sunt intrebari pe care reprezentantele sexului frumos si le pun inca dinainte de a calca intr-o sala de fitness. 14 Feb, 2016
antrenament cu greutati pentru femei sexy Plan de antrenament de 4 saptamani pentru femei Pentru a iti atinge potentialul maxim, lasa mai usor cardio si concentreaza-te pe antrenamentele cu greutati. Aici ai un program de antrenament pentru 4 saptamani gandit special pentru femei, care iti va creste metabolismul si iti va tonifia musculatura. 22 Feb, 2018
ca femeie este mai greu sa slabesti din urmatoarele motive si greseli 15 motive din cauza carora femile nu slabesc Vorbim despre 15 greseli nutritionale foarte frecvente de care se lovesc marea parte a femeilor cand vor sa slabeasca. A face aceste greseli des nu numai ca te tine pe loc in privinta aspectului fizic dar te poate si imbolnavi. 11 Jan, 2018
Femeile ar trebui sa acumuleze mai multa masa musculara pentru a fi mai sexy si mai sanatoase De ce femeile nu ar trebui sa se teama de muschi Cand vine vorba de a lucra cu greutati mai mari si de a construi masa musculara, majoritatea covarsitoare a femeilor au o fobie. Dar aceasta conceptie este profund gresita. Iata motivele pentru care femeile nu ar trebui sa se teama de a acumula masa musculara, ci din contra! 18 Apr, 2016
top 10 alimente care ar trebui sa fie in dieta oricarei femei Top 10 alimente care ar trebui sa fie in dieta oricarei femei Multe alimente iti sunt benefice, dar aici vei gasi o lista cu 10 din alimentele esentiale in orice dieta sanatoasa. Invata despre beneficiile acestor 10 super-alimente pline de nutrienti. 18 Apr, 2016
tehnici de tonifiere musculara pentru femei Sfaturi pentru femei: cum sa te tonifici Majoritatea femeilor care vin la sala vor sa slabeasca si sa se tonifice. Si prin tonifiere se refera la o compozitie mai buna a corpului, adica un raport mai favorabil privind masa musculara si grasimea. Aici gasesti 10 sfaturi sa obtii tonifierea la care visezi. 02 Mar, 2017

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.