Cum revii la sala dupa o pauza lunga

Publicat in

Indiferent de motiv, pot aparea perioade lungi in care sa nu te poti antrena. Uneori sa revii la sala poate fi o adevarata provocare. Aici gasesti cateva sfaturi care sa iti usureze situatia.

Mergi la sala si lucrezi din greu. Ai antrenamentele programate, progresezi frumos, totul este roz. Dar deodata intervine ceva si incepi sa sari peste antrenamente. 

Poate o vacanta mai lunga, sarbatori, o accidentare, boala, munca sau pur si simplu un program mai incarcat decat de obicei. Timpul zboara si te trezesti ca au trecut saptamani, luni sau chiar ani de cand nu te-ai mai antrenat.

Se poate intampla oricui. Viata are un fel ciudat de a iti pune bete in roate. Este perfect normal ca de-a lungul vietii, consecventa la antrenamente sa iti fie intrerupta de evenimente neplanificate. Cel mai important este sa te reapuci cat mai rapi de treaba. 

Provocarea este ca pentru multi, revenirea la sala dupa o absenta mai lunga poate fi foarte dificila. Cum sa te reapuci de sport dupa o perioada lunga de pauza este una din cele mai des puse intrebari. Iata cateva sfaturi care iti vor usura situatia. 

Fii binevoitoare cu tine

Intai trebuie sa te ierti. Oricine pune deoparte fitness-ul la un momendat - fie ca asa vor, sau nu au de ales - si acum ai oportunitatea de a reveni. Asta e tot ce conteaza. 

Pe langa iertare, nu fa remarci negative la adresa ta. Daca cineva de la sala te intreba de absenta ta sau remarca ca ai revenit, doar spui ca ai avut o pauza si gata. Nu este nevoie de explicatii si nu fa glume legate de propria persoana. 

Multe femei se descriu deseori ca lenese sau delasatoare pentru ca nu au fost la sala. In unele cazuri poate fi adevarat, dar de multe ori exista motive serioase. Oricum ar fi, limbajul negativ nu ajuta; mai bine te concentrezi pe entuziasmul de a reveni la sala si de hotararea de a te tine de treaba cat mai mult timp. 

Evalueaza-ti asteptarile

Multi se tem de a reveni la sala din cauza fricii de cat sunt iesiti din forma - fie aerobic, fie in privinta fortei (sau ambele). Poate fi dificil sa dezvolti anumite abilitati fizice si dupa o pauza sa nu poti reveni unde ai ramas. 

De notat este ca primul antrenament - mai probabil primele antrenamente - vor parea dificile. Muschii te vor durea, poate vei ramane fara suflu si te vei simti in confortabil. Este normal, si este important sa iti reamintesti ca disconfortul nu va dura la nesfarsit. 

Dupa 1-2 saptamani de antrenamente consecvente, te vei simti mai bine. Sa treci peste hopul initial poate fi greu, si necesita ceva vointa, dar este temporar. 

anti-celulita

Cel mai simplu este sa usurezi antrenamentele reducand intensitatea sau volumul. Asa vei face antrenamente fara sa ai apoi o febra musculara prea mare. NU poti relua antrenamentele unde ramasesei inainte de pauza. Nu numai ca antrenamentul va parea foarte greu, dar febra musculara care va urma va dura mult si va incetini recuperarea. 

Redu numarul de seturi dar si greutatile folosite. Lasa corpul sa se adapteze la antrenamente fara a te zdrobi in sala de forta. 

Alege ceva distractiv

Cand te reapuci de sport este important sa incepi cu ceva ce iti place. Un program de antrenament bine pus la punct va include si exercitii sau lucruri care nu sunt pe gustul tau, este inevitabil. Dar acum nu este momentul sa iti bati capul cu asta. Important este sa faci miscare. 

Ce iti place sa faci? Dans? Aerobic? Miscare in aer liber? Antrenamente in sala unu-la-unu? Fa ce te atrage. Singurul ascop este de a te misca.

Gaseste-ti un partener(a)

Orice este mai usor cand ai un sprijin. Daca ai ceva emotii sa te reapuci de sport, ia cu tine un prieten sau membru al familiei. Sa reincepi antrenamentele cu cineva alaturi va face lucrurile mai usoare si mai placute. 

Dupa o pauza de la sala poate fi tentant sa te concentrezi pe ce puteai face; dar te incurajez sa nu te uiti in oglinda retrovizoare si sa te concentrezi pe ce poti face in viitor. Viata este plina de surprize si perioade de pauza. Singurul lucru constructiv pe care il poti face este sa te reapuci de treaba cu prima ocazie!

Referinte

Articole din aceiasi categorie

probleme de sanatate unice sportivelor 4 probleme critice de sanatate care apar la sportive Cand vine vorba de razboiul dintre sexe sportul este marele egalizator. Performantele sunt similare atat la femei cat si la barbati. Dar femile sunt mai predispuse la riscuri atunci cand fac sport comparativ cu barbatii. Iata cum sa rezolvi patru din cele mai comune probleme. 24 Nov, 2016
fitness femei la sala de forta Antrenament la aparate pentru incepatoare Greutatile la liber sunt grozave atat pentru barbati cat si pentru femei. Dar pot fi intimidante mai ales daca esti o domana sau domnisoara care abia a inceput sa mearga la sala de fitness. Asa ca pentru o incepatoare este mult mai simplu sa isi faca antrenamentele cu greutati la aparate. 09 Mar, 2017
femeile trebuie sa manance mai multe proteine Femeile au nevoie de mai multe proteine In fitness, cand vine vorba de a manca mai multe proteine, de regula lumea se gandeste la culturisti, sportivi si barbati. A devenit ceva macho sa mananci proteine, de parca acest macronutritent ar fi destinat exclusiv sexului tare. Dar ca femeie ai o multitudine de beneficii daca iti cresti aportul de proteine. 18 Apr, 2016
dietele sarace in calorii mai rau ingrasa decat sa te ajute sa slabesti De ce curele de slabire te ingrasa in loc sa te ajute sa slabesti Curele de slabire sunt in toate revistele de femei si iti promit corpul la care visezi intr-un timp foarte scurt. Din pacate nu functioneaza si mai rau, pe termen lung pot cauza chiar cresterea in greutate si procente de grasime mai mari. Iata despre ce este vorba. 09 Nov, 2017
antrenament pentru modelarea unor picioare sexy Antrenament pentru picioare sexy si suple - faza 2 A doua parte a programului de antrenament pentru femeile care vor sa slabeasca la picioare. Aceasta faza se numeste faza de seturi agoniste. 06 Jul, 2017
a slabi nu este acelasi lucru cu a scadea in greutate Diferenta dintre a scadea in greutate si a slabi Multa lume nu intelege diferenta profunda dintre acesti doi termeni, iar femeile in special sunt foarte axate pe cantar si scaderea in greutate, neintelegand ca a slabi inseamna altceva. 12 Jan, 2017

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.