#1 in antrenamente si diete pentru culturisti si sportivi
Cel mai bun stimulator al masei musculare

Detoxifierea cu lichide

Detoxifierea cu lichide

Detoxifierea cu lichide este o cura de detoxifiere, care implica numai consumul de legume crude, sucuri de fructe si legume, si apa, pentru o perioada scurta de timp, de cateva zile. Este considerata cea mai rapida metoda de detoxifiere, datorita consumului redus de alimente si mancaruri solide.

Cu ce ne ajuta sa avem muschi mai mari sau grasime mai putina? Nu ne ajuta direct. Dar ajuta foarte mult sanatatea, si eficienta procesarii alimentelor, ceea ce indirect duce la o masa musculara mai mare pentru cine isi doreste, si o mai buna ardere a garsimilor. De cele mai multe ori, ineficienta dietelor (fie ele de slabire sau de acumulare de masa) este cauzata in primul rand de probleme la nivelul tractului intestinal. Asadar, oricine beneficieaza, si pot spune chiar ca are nevoie, de detoxifieri periodice, pentru a fii sanatos si a functiona corespunzator. Nu conteaza ca esti sportiv de performatna sau un om obisnuit: detoxifierea cu lichide te face mai sanatos si mai performant.

O detoxifiere cu lichide dureaza de obicei intre una si cinci zile. Este bine a se face un consult medical daca vrei sa faci o detoxifiere cu lichide mai mare de 3 sau de 5 zile. Este simplu de urmat, sucurile din fructe sau legume putand fii obtinute acasa, cu un strocator electric.

Pasii de urmat

1) Pregatirea pentru detoxifierea cu lichide - cu 3 zile inainte: Chiar daca este tentant sa incepi direct o detoxifiere cu lichide, pregatirea este esentiala, pentru ca determina cum va reactiona organismul la curatire. Anumite alimente, precum cafeaua, zaharul, carnea, lactatele, alcoolul si graul, sunt scoase treptat din alimentatie pentru a reduce durerile de cap, poftele alimentare si alte simptome de sevraj. Cresteti si consumul de legume si fructe proaspete in perioada de dinainte de detoxifiere.

Tot cu 2-3 zile inainte de a incepe cura de detoxifiere, golseste-ti bucataria de alimentele care te-ar putea tenta in timpul detoxifierii; oricata vointa ai avea, este mai simplu sa reusesti daca nu are ce sa te tenteze. De asemenea, in aceste zile planificati meniul din timpul curei de detoxifiere cu lichide, si cumpara ce ai nevoie.

Cei care beau cafea, pot experimenta simptome de sevraj daca intrerup brusc consumul, asa ca de aceea este important sa fie redusa treptat inainte de a incepe detoxifierea. Cafeaua se poate inlocui cu ceai verde sau alb.
Mareste treptat is aportul de apa, pentru a te obisnui cu cantitatile mari de lichide pe care le vei consuma in timpul detoxifierii.

2) Detoxifierea cu lichide timp de 3 zile: In timpul curei de detoxifiere se recomanda un aport de sucuri intre 1 L si 3 L, din care macar jumatate sa fie suc proaspat de legume. In special legumele verzi sun bogate in clorofila, substanta care este eficienta la curatarea si vindecarea tractului digestiv. Un exemplu de detoxifiere cu lichide arata astfel:

  • la trezire: apa calduta cu lamaie;
  • lapte de migdale sau cashew;
  • suc de legume verzi;
  • suc de legume verzi;
  • suc de sfecla rosie, morcovi si mere;
  • lapte de migdale sau cashew;

Bea un pahar de apa la temperatura camerei, sau chiar mai calduta, intre fiecare consum de sucuri pentru a favoriza eliminarea toxinelor. Pentru a permite nutrientilor sa se absoarba bea fiecare pahar de suc cu inghitituri mici, nu il da pur si simplu peste cap. Sucurile trebuie consumate la intervale de 2 ore. Ultima portie de sucuri din zi trebuie sa fie luata cu 3 ore inainte de culcare.

Fructele si legumele folosite la prepararea sucurilor includ: telina, napi, morcovi, varza, sfecla rosie, mere, spanac si alte legume cu frunze verzi. Avocado si bananele nu se pot stoarce, iar samburii de la piersici, caise, cirese si alte fructe trebuie evitati. La fel si cu semintele de mere; kiwi, ananasul si mago nu trebuie consumate in timpul detoxifierii cu lichide.

detoxifiere organismCel mai convenabil este sa stroci fructele si legumele dimineata si seara, in cantitati care sa iti ajunga intreaga zi. Chiar daca cel mai bine este sa consumi sucurile cat mai aproape de momentul stoarcerii, poti fii depozitate in pahare sau recipiente speciale; important este sa fie acoperite, pentru a reduce oxidarea.

Daca foamea iti da batai de cap prea mari, se poate manca supa de legume, sau se ia o gustare mica formata din morcovi, sfecla, salata sau un fruct mic. Pentru cineva care urmeaza pentru intaia oara o detoxifiere cu lichide, se pot face mici modificari care sa includa o salata in fiecare zi, la pranz sau cina.

3) Iesirea din cura de detoxifiere cu lichide: dupa terminarea zilelor de detoxifiere, alimentele sunt reintroduse in diete gradual, pe o perioada de cateva zile. In ziua urmatoare terminarii detoxifierii cu lichide se mananca mai mult fructe si legume crude, sau legume oparite sau facute la aburi si nucifere. Portiile trebuie sa fie mici, dieta fiind similara cu cea pentru pregatirea de dinaintea detoxifierii: fara zahar, gluten, cafea si grau sau alte alimente procesate. Excluse sunt si lactatele.

A doua zi include in dieta mai multe legume precum fasolea, lintea sau orezul brun. Continua sa adaugai alimente pana revii la dieta ta obisnuita.

Cum se simt oamenii in timpul detoxifierilor cu lichide?

Unele persoane resimt senzatii puternice de foame oboseala sau dureri de cap, in special in primele zile. La cei care consuma cafea frecvent, durerile de cap, lipsa concentrarii si ametelile pot fi simptome ale lipsei cafeinei. De aceea este recomandat ca inainte de detoxifiere sa se reduca treptat cafeaua.

Efecte secundare mai putin intanlite, si care apar in special cand se depasesc 5 zile de detoxifiere sunt stari de lesin, tensiune scazuta, aritmii, slabire excesiva, voma si probleme renale. De aceea, o sa ma repet: nu urmati o detoxifiere cu lichide mai mult de 3 zile fara a va consulta cu medicul. Daca apar astfel de simptome, intrerupeti imediat cura si adresati-va unui medic.

Realist vorbind, daca este facuta cum trebuie, simptomele de letargie si foame vor fii mai persistente in prima zi, prima zi jumatate. Dupa ce organismul se va adapta, va fi relativ usor sa duci la bun sfarsit cele 3 zile de detoxifiere.

Alte componente ale detoxifierii cu lichide

Exista si alte componente ale detoxifierii, precum:

1) Activitatea fizica

Este o idee buna sa se reduca volumul si intensitatea activitatii fizice in timpul detoxifierii. Dar nu trebuie renuntat complet la ea. Plimbari lungi, sau alergat in ritm usor pe banda, precum si antrenamente cu greutati mici si numar de repetari mediu (8-12) stimuleaza sistemul circulator si limfatic, incurajand eliminarea toxinelor. In acelasi sens se pot face masaje sau dusuri de calire (dusuri fierbinti, urmate de dusuri cu apa rece).

2) Stimularea eliminarii toxinelor

Toxinele din intestine si corp mobilizate in timpul detoxifierii trebuie evacuate din corp, atlfel exista riscul de a fi reabsorbite. Adeptii detoxifierii cu lichide sustin clismele la inceputul curei. Alte metode de a stimula eliminarea toxinelor (prin scaun, dupa cum v-ati dat deja seama) includ laxative usoare naturale si un aport mare de apa.

3) Bunastarea corpului si mintii

Stresul poate avea efecte negative asupra sanatatii si impiedica eficienta detoxifierii. Permite si mintii sa se odihneasca incluzand in timpul detoxifierii cu lichide tehnici de meditatie. De asemenea, incearca in aceste zile sa te odihnesti suficient, dormi cat mai mult si relxeaza-te. Ia o pauza de la antrenamentele dure si de la stress. Puteti include o astfel de detoxifiere cu lichide in perioada de descarcare.

Chiar daca nu pare mare lucru, si nu este ceva atat de incitant precum un supliment bun sau un antrenament greu, si aceste mici detalii, deseori neglijate, contribuie la starea de bine a organimsului si la construirea unui corp armonios.



Gaseste-ne pe Facebook

Urmareste-ne pe Google+

© 2008-2014
Toate drepturile rezervate. Termeni si Conditii