15 motive pentru care toate femeile ar trebui sa se antreneze cu greutati

Publicat in

Antrenamentele cu greutati vor transforma femeile in monstrii plini de muschi? Pe scurt, NU! Ce se intampla cu adevarat cand o femeie face antrenamente intense cu greutati? De ce este important si ce efecte va avea asupra corpului?

Slabire

1. Antrenamentele cu greutati ard grasime

Slabirea este un subiect important in comunitatea fitness, multe fete si femei incepand sa faca sport din acest motiv. Dar intregul proces poate fi redus la arderea grasimilor. Si construirea de masa musculara arde grasime! 

Jumatate de kilogram de grasime ocupa de 4 ori mai mult spatiu decat jumatate de kilogram de muschi! Este o modalitate clara de a intelege ideea ca muschii cantaresc mai mult decat grasimea, care evident este ceva neadevarat. Pe masura ce construiesti masa musculara si arzi grasimea in exces de pe corp, masa totala corporala iti scade. Nu toate femeiel scad semnificativ in greutate daca se antreneaza cu greutati, dar ard grasimea nedorita si isi tonifica musculatura. Chiar daca kilogramele raman la fel, talia ti se micsoreaza si formele devin mai sexy si ferme. 

2. Antrenamentele cu greutati iti cresc metabolismul

Un alt avantaj este cresterea metabolismului. Asta inseamna ca si cand te odihnesti, avand mai multi muschi arzi mai multe calorii si grasimi decat o femeie cu o masa musculara mai mica. Sa arzi grasimi cand stai in pat si te uiti la TV sau citesti suna bine, nu?

Cresterea fortei

Intr-o lume moderna plina de aparate, aplicatii si lucruri care simplifica viata in special fizic, ai nevoie cu adevarat sa fii puternica?

Da, ai! Antrenamentele cu greutati iti vor creste forta musculara, dar exista si alte beneficii. 

3. Risc scazut de osteoporoza datorita cresterii masei oasoase.

4. Tensiune arteriala mai mica.

5. Intarirea inimii si risc mai mic de boli cardiovasculare.

6. Risc mai mic de cancer de san prin reducerea nivelelor prea mari de estrogen.

7. Risc mai mic de diabet prin imbunatatirea sensibilitatii la insulina.

8. Scade LDL (colesterolul rau, cu densitate mica) si creste HDL (colesterolul bun, cu densitate mare).

9. Risc redus de accidentari.

10. Postura mai buna.

11. Flexibilitate mai mare. 

 crestere sani

Efecte psihologice

Antrenamentele cu greutati sunt dificile! Asta este adevarul. Cand faci o genuflexiune sau indreptare trebuie sa te chinui putin. Daca este usor atunci fie nu o faci corect, fie nu folosesti suficienta greutate. Alt avantaj al antrenamentelor de forta este ca iti dezvolta si duritatea mentala. Trebuie sa fii concentrata, alerta si cu o vointa de fier cand faci un exercitiu greu. Aceste caracteristici se devzolta si se intaresc alaturi de cele fizice. 

12. Antrenamentele de forta reduc stresul si anxietatea.

13. Antrenamentele de forta imbunatatesc somnul.

Daca ai probleme in a dormi incepi un program de antrenamente cu greutati si garantat situatia se va imbunatati. 

14. Esti mai pregatita sa faci fata situatiilor dificile cotidiene.

Pentru persoanele care nu au mai incercat antrenamente cu greutati pana acum poate suna ciudat, dar va pot spune din experienta personala ca este adevarat. Ridicarea de greutati provocatoare te pregateste mental si emotional pentru problemele inevitabile care apar in viata oricui. 

Un corp sanatos este un corp frumos

Campioana canadiana de CrossFit, Camille Leblanc-Bazinet spunea: "Femeile trebuie judecate dupa ce pot face, nu dupa cum arata. Majoritatea femeilor se antreneaza pentru a intra in anumite tipare feminine, cum crede societatea ca ar trebui sa arate, sa se miste si sa performeze. Dar este gresit; femeile trebuie sa se antreneze pentru ca vor si le face placere, nu pentru a atinge un standard impus de altii".

Are dreptate! Nu exista o definitie exacta a frumusetii. Antrenamentele cu greutati se masoara prin repetari si greutati si iti arata progresul intr-un mod obiectiv si clar. 

Masa musculara rezultata de la antrenamente iti va modela si tonifia corpul - si ca sa fim clari, nu te vor transforma in Hulk. Pe masura ce devii mai puternica corpul iti va deveni mai util, mai tonifiat si cu o conditie fizica mai buna. Te vei simti mai sanatoasa si vei arata la fel. Aceste caracteristici sunt atragatoare la oricine, femeie sau barbat. 

Femeile care se antreneaza strict pentru cat mai multa masa musculara au ca scop competitiile de culturism si dobandirea unui fizic pe masura. Fiecare este diferit si vrem, rezultate diferite, dar este important sa faci diferenta intre culturism si antrenamente cu greutati! Nu sunt acelasi lucru chiar daca folosesc aceleasi unelte (gantere, haltere, etc.). Culturistele se antreneaza ani de zile intr-un anume fel si folosesc substante anabolizante puternice pentru a arata cum arata. In plus au si o predispozitie genetica pentru asta! 

15. Vei arata mai tanara

Fiind un articol pozitiv, sa termin intr-o nota vesela. Imbatranirea cauzeaza deteriorarea celulelor si in consecinta creste nevoia de a se repara singure. Masa musculara incetineste degradarea celulelor, asa ca te vei simti si vei arata mai tanara, atata timp cat continui sa te antrenezi cu greutati. 

Referinte

Cel mai bun stimulator al masei musculare

Articole din aceiasi categorie

Femeile ar trebui sa acumuleze mai multa masa musculara pentru a fi mai sexy si mai sanatoase De ce femeile nu ar trebui sa se teama de muschi Cand vine vorba de a lucra cu greutati mai mari si de a construi masa musculara, majoritatea covarsitoare a femeilor au o fobie. Dar aceasta conceptie este profund gresita. Iata motivele pentru care femeile nu ar trebui sa se teama de a acumula masa musculara, ci din contra! 18 Apr, 2016
beneficiile meditatiei 5 minute de meditatie pe zi te ajuta sa arati si sa te simti mai bine Reducerea stresului este extrem de importanta pentru a arata mai bine si a te simti mai bine. Nu subestima puterea concentrarii asupra corpului. Cu doar 5 minute pe zi iti poti face viata mai buna. 30 Mar, 2017
Antrenament pentru fesieri - un fund sexy si bombat Antrenament pentru femei - muschii fesieri 90% din femeile care merg la sala au ca scop principal (pe langa altele) sculptarea si scoaterea in evidenta a muschilor fesieri. Pentru asta este nevoie de munca, si nu trebuie sa va fie frica de greutati mari. Greutatile sunt cele mai bune prietene ale unui fund sexy. 14 Feb, 2016
Antrenament brate sexy pentru femei Brate sexy - antrenament pentru femei cu seturi gigant Esti o femeie hotarata, de succes, dar fara mult timp de mers la sala? Iti doresti brate tonifiate si feminine? Fa acest antrenament scurt dar intens, care lucreaza bicepsii, tricepsii si umerii! 10 Nov, 2016
Cum sa te antrenezi in timpul sarcinii Cum sa te antrenezi in timpul sarcinii Femeile gravide pot fi in continuare active si face exercitii fizice, dar trebuie sa urmeze anumite reguli si sa nu exagereze cu intensitatea efortului. 11 May, 2017
complexe pentru a slabi 3 complexe destinate femeilor pentru a slabi rapid Daca esti in cautarea unei metode rapide si eficiente de a slabi, fa cunostinta cu complexele. Daca esti o femeie care vrea sa arda eficient grasimea, sa se tonifieze si sa aiba conditie fizica, poti reusi cu doar cateva minute dureroase pe zi. 11 Aug, 2016

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.