15 motive din cauza carora femile nu slabesc

Publicat in

Vorbim despre 15 greseli nutritionale foarte frecvente de care se lovesc marea parte a femeilor cand vor sa slabeasca. A face aceste greseli des nu numai ca te tine pe loc in privinta aspectului fizic dar te poate si imbolnavi.

Este usor sa faci greseli in privinta a ceea ce mananci, avand in vedere cate informatii eronate se afla in jurul tau. De regula iti iei informatiile despre diete de la prietene, familie sau diferite reviste de can-can, asa ca erorile nutritionale se raspandesc rapid. Femeile (dar si multi barbati) tind sa imite dietele altor femei in cautarea "miracolului" care sa le ajute sa slabeasca si sa arate cum viseaza. 

Am alcatuit aceasta lista cu cele mai frecvente erori nutritionale comise de femei pentru a te ajuta sa iesi din cercul vicios al mancarii in care probabil ca te afli si a reusi sa iti invingi obiceiurile proaste. O sa incepem cu lucrui simple, de bun simt, si spre final o sa intram in lucruri ceva mai complexe, care necesita ceva cunostinte in domeniu pentru a le intelege pe deplin. Cert este ca evitarea acestor greseli iti va imbunatati aspectul fizic cat si calitatea vietii.

1) Nu esti rabdatoare

Cand incepi o dieta de slabire sau incepi sa faci sport, vrei rezultate imediate, dar nu asa functioneaza organismul nostru. Are nevoie de timp pentru a se adapta. In privinta slabitului, rezultatele apar in saptamani, pe cand dezvoltarea masei musculare dueraza chiar luni. Fii rabdatoare!

2) Nu bei suficienta apa

Multi se afla intr-o stare permanenta de deshidratare. Un studiu a aratat ca la 37% dintre americani mecanismul de sete este atat de slab dezvoltat incat deseori se confunda cu foamea. Bea 30 ml de apa pentru fiecare kilogram pe care il cantaresti.

3) Ignori cum te simti in favoarea a cum ar trebui sa te simti de la un anumit aliment

Fie ca este lipsa de carbohidrati, prea multi carbohidrati, carne, gluten, mancare procesata, dulciuri, cafea sau orice altceva, daca nu te simti bine dupa ce le mananci...nu le manca!

4) Presupui ca un aliment considerat sanatos poate fi mancat fara limita

Femeile tind sa manance prea mult din alimentele asociate cu sanatatea. Chiar daca un aliment are proprietati benefice, nu inseamna ca trebuie mancat fara limita - omega-3 este un bun exemplu. Sau fructe precum banane, ananas, etc. 

pastile de slabit

5) Refuzi sa mananci alimente care "nu iti plac" -  vorbim de intregi grupe alimentare

Nu exista o solutie daca nu vrei sa mananci legume sau sa bei apa plata, decat sa treci peste aceasta aversiune copilareasca si sa iti reantrenezi papilele gustative.

6) Folosesti medicamente pentru a umple golurile din dieta sau lipsa activitatii fizice

Este o problema aparuta relativ recent din cauza medicamentelor cu prescriptie care ar putea rezolv aproblemele metabolice si obezitatea. Nu te lasa pacalita. Nu exista medicamente minune care sa te slabeasca!

7) Nu bei cafea...sau pui indulcitori in cafea

Nu trebuie sa te temi de cafea avand in vedere ca multe studii de calitate au descoperit ca este antiinflamatoare si scade riscul de imbolnavire. Dar nu pune lapte, creme, indulcitori sau siropuri in cafea. 

8) Incerci mereu abordarea cu reducerea caloriilor pentru a slabi, desi nu a functionat pana acum

Exista metode mult mai valide si eficiente de a arde grasimea in plus decat numaratul strict al caloriilor. Decat sa numeri calorii mai bine adopti obiceuri care creeaza un mic deficit caloric in mod natural (mananci mai multe proteine si legume, esti activa mai mult dea lungul zilei, te antrenezi cu greutati si sprinturi, etc.).

9) Crezi ca exista un singur lucru care te face sa slabesti

Si femeile si barbatii tind sa creada ca exista o solutie magica pentru orice problema. Nu exista! Si nu este un mister cum sa mananci si sa te antrenezi pentru a arata mai bine si a fi sanatoasa. Baza trebuie sa fie carnurile si plantele, alaturi de cateva alte alimente in moderatie.

 crestere sani

10) Folosesti zahar si alimente bogate in carbohidrati pentru a avea energie

Este mitul cel mai daunator legat de metabolismul uman. Alimentele care dau intr-adevar energie sustinuita sunt bogate in aminoacizi (proteine de calitate) si activeaza caile energetice ale creierului. Zaharul si carbohidratii te fac sa te simti obosita! 

11) Te temi de carne

Multe femei evita carnea sau renunta la ea complet, crezand ca asa este sanatos. Nu este deloc cazul.

Da, carnea conventionala nu este perfecta. Animalele sunt indopate cu antibiotice pentru a le creste masa si a preveni imbolnavirile din cauza ca sunt tinute inghesuite. Asta le altereaza profilul nutritional. 

Dar exista si carne provenita de la animale crescute cu iarba, natural, in conditii bune de trai. Incearca sa gasesti ferme locale care furnizeaza astfel de produse. Da, ce fel de carne mananci conteaza, dar asta nu inseamna ca trebuie sa renunti la ea sau sa te feresti de carne. Trebuie doar sa pui accent pe calitate. 

12) Te temi de grasimi

Inca un aspect des intalnit la femei. Este uimitor cate dintre voi se tem inca de grasimi avand in vedere multiplele studii de calitate care arata ca grasimile sunt foarte sanatoase daca sunt incluse intr-o dieta structurata: slabesti mai usor, construiesti masa musculara, sanatate reproductiva mai buna, functii cerebrale mai bune, sanatate mai buna a creierului, risc redus de depresie, risc mai mic de cancer si risc mai mic de boli cardiovasculare, oase mai puternice, imunitate mai buna si piele si ochi mai sanatoase.

Pentru toate aceste beneficii trebuie sa elimini grasimile "rele" si sa le favorizezi pe cele "bune". Grasimile bune sunt cele animale nerafinate, grasimile din peste si unele grasimi din plante precum avocado, nucifere, masline si uleiuri tropicale

Grasimile rele sunt cele trans, hidrogenate si vegetale precum uleiul de soia, arahide, porumb, floarea soarelui,sofranel si rapita. Acestea sunt de regula rafinate si pline de omega-6. 

De asemenea, cele mai mari beneficii de la grasimile sanatoase se obtin cand consumul de carbohidrati este limitat sub 200 grame pe zi, si sursele de carbohidrati sunt integrale. Daca mananci si multi carbohidrati alaturri de grasimi risti sa ai nivele mari de trigliceride, o forma de grasime in sange care duce la boli de inima si ingrasare.

anti-celulita

13) Te temi de carbohidrati

Nu trebuie sa te temi nici de carbohidrati; de fapt nu trebuie sa te temi de nicio grupa alimentara. Sa reduci consumul de carbohidrati in favoarea proteinelor este cea mai simpla metoda de a slabi, dar glucoza este necesara pentru convertirea hormonilor tiroidieni in ficat, hormoni indispensabili pentru a avea energie si un metabolism sanatos. 

Glucoza, pe care o aduci in corp cel mai simplu prin consumul de carbohidrati, creste si nivelele de insulina, ceea ce provoaca cresterea nivelelor de leptina cateva ore mai tarziu. Leptina este un hormon care scade foamea, asa ca vei avea un apetit mai mic daca aceasta cascada hormonala functioneaza corect. 

Carbohidratii cresc si performantele sportive, imbunatatesc somnul si starea mentala. Nu toti carbohidratii sunt la fel, asa ca trebuie sa alegi ce ai nevoie.

Legumele, in special cele verzi, sunt o forma de carbohidrati pe care o poti manca oricand, in orice cantitati. Fructele (cu exceptia celor de padure) trebuie consumate in cantitati mai mici, mai ales cand vrei sa slabesti. Leguminoasele si amidonoasele sunt recomandate mai ales dupa antrenamente. Evita complet painea si dulciurile, si fereste-te ca ciuma de orice lichid indulcit.

14) Te temi de proteine

Exista multe legende legate de dietele foarte bogate in proteine: osteoporoza, boli de rinichi, etc. Dar studiile la scara larga arata ca proteinele de fapt intaresc oasele si aminoacizii din proteine sunt folositi la reconstructia tesutului osos. 

Nu exista dovezi ca proteinele dauneaza rinichilor, dar cei care au deja probleme renale trebuie sa reduca consumul de proteine. Ce trebuie sa faci cand mananci multe proteine este sa mananci si multe legume si ceva fructe pentru a contracara aciditatea si inflamatiile. 

15) Te lasi pacalita de propaganda cerealelor

Cerealele nu sunt atat de sanatoase. Sunt pline de calorii dar sarace in nutrienti. Multe cereale contin gluten, la care unii sunt intoleranti.

Contin acid fitic, care se leaga de mineralele din corp si le previne absortia. Contin si lectine, ceea ce compromite sanatatea intestinelor, digestia si reduce abilitatea de a te simti satula dupa ce mananci, pentru ca maresc rezistenta la leptina. 

Nu inseamna ca toata lumea trebuie sa evite granele. Ci doar ca trebuie sa fii bine informata inainte de a alege sa mananci cereale integrale. Iar cerealele integrale nu reprezinta si faina neagra. Cerealele integrale sunt considerate orezul sau ovazul, care se consuma fierte. 

 

Referinte

Articole din aceiasi categorie

Antrenamentele femeilor si cele ale barbatilor Ar trebui femeile sa se antreneze precum barbatii? Una din cele mai intalnite intrebari in fitness este daca femeile trebuie sa se antreneze la fel ca barbatii. Exista mai multe pareri in aceasta privinta; in acest articol va prezint parerea unuia dintre cei mai renumiti si apreciati antrenori din lume, Charles Poliquin. 24 Aug, 2016
Femeile nu ar trebui sa faca antrenamente pe placa de echilibru Antrenamentele cu placa de echilibru - o pierdere de timp Este la moda ca instructorii de fitness sa isi puna clientele sa lucreze pe placa de echilibru, pentru a isi imbunatati echilibrul si a lucra muschii stabilizatori. Dar este o pierdere de timp; iata de ce! 26 Jan, 2017
Intrebari despre dieta femeilor Top 5 intrebari pentru femei Este bine sa ma antrenez cu greutati? Cum pot scapa de grasimea de pe solduri? Ce ar trebui sa mananc ca sa nu ma ingras? Toate acestea sunt intrebari pe care reprezentantele sexului frumos si le pun inca dinainte de a calca intr-o sala de fitness. 14 Feb, 2016
sfaturi pentru femeile care vor sa manance pentru a slabi Ce trebuie sa stie femeile pentru a slabi si a arata mai bine Cum difera metabolismul femeilor de cel al barbatilor si ce trebuie sa faca acestea pentru a slabi, a isi tonifia musculatura si a avea performante fizice mai bune. 22 Jun, 2017
Antrenament pentru un fund sexy si puternic Fund mai puternic si mai ferm Vrei un fund care intoarce capete? Lucreaza-ti la maxim fesierii si femuralii cu seturi dinamice-statice. Iata cum! 23 Feb, 2017
circuit pentru fund Circuit pentru fesieri puternici Este obligatoriu sa faci circuite speciale pentru fesieri puternici? Absolut nu! Dar daca vrei sa ai un fund cat mai puternic si obraznic, atunci acest circuit te va ajuta sa il obtii. 19 Apr, 2018

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.