10 deosebiri intre succesul la slabit si esec, la femei

Publicat in

Acest articol despre succesul in slabire este dedicat doamnelor si domnisoarelor, dar poate fi aplicat oricui. Nu este vorba despre un truc magic care sa te slabeasca, ci despre dezvoltarea unei mentalitati orientate catre schimbare si sanatate.

La un momendat, de la anul nou pana in prezent, ai spus ceva de genul:

  • Gata, am sa dau burta jos.
  • Anul asta dau soldurile jos si o sa slabesc la picioare.
  • La naiba, m-am cam delasat. E timpul sa imi intru in forma.

Si asa incepe aventura oricarei femei de a cauta metoda rapida si fara efort de a slabi. Vrei antrenamentul ala secret sau dieta aia minune care topeste grasimile cat ai bate din palme si iti da corpul lui Wonder Woman. Incepi sa iei suplimente cu Acai si te entuziasmezi cand citesti ca vinul rosu este un aliment benefic, in timp ce dai pe gat un alt pahar! 
Cauti cu disperare un truc magic care sa te ajute sa slabesti rapid, dar nu gasesti!

Realitatea este cu totul alta. Un abdomen plat nu se gaseste pe fundul unei sticle de vin sau pe un DVD cu exercitii fizice. Vine din actiuni plictisitoare dar consecvente care se intind pe luni si ani de zile. Scarbos, nu? In fiecare an femei din toata lumea aleg sa urmeze diete din reviste ca sa dea jos cateva kilograme (in mare parte apa si muschi), kilograme care revin rapid inapoi. Si an de an salile se umplu de lume in ianuarie si pana prin martie ajung pustii. 

Nu-i de mirare ca un studiu britanic din 2016 a concluzionat ca "suntem blestemati sa ramanem grasi". De ce se intampla toate astea? Ce ii separa pe cei care reusesc sa slabeasca de cei care esueaza lamentabil an de an? 

Lucrurile sunt atat de complexe incat a reiesit acest articol mamut despre diferentele dintre succesul la slabit si esecul la slabit. Mai jos sunt 10 strategii care separa pe cele care vor reusi de cele care vor ramane la fel (sau mai rau, se vor mai ingrasa). Incepi sa aplici aceste lucruri si o sa ai progrese care vor dura.

1. O mentalitate orientata catre dezvoltare

Mama ta a avut dreptate: esti o floricica unica! Asta inseamna ca exista o tona de motive pentru care te-ai inbrasat in ultimile decenii si de ce iti este greu sa slabesti:

  • Genetic
  • Varsta
  • Stres
  • Sex
  • Mediul in care traiesti
  • Sanatate mentala
  • Nivel de activitate fizica
  • Nutritie

Toti acesti factori au un rol cand vine vorba de cum arati si cat de sanatoasa esti. Cu toate acestea, exista o constanta la cei care isi construiesc un stil de viata sanatos: o mentalitate orientata catre dezvoltare. Trebuie sa te poti adapta la viata in functie de stituatiile in care te afli.

Cum sa ai o mentalitate orientata catre dezvoltare:

  • Persoana nesanatoasa: Am un genetic prost, parintii mei sunt supraponderali. Sunt ocupata. Am de crescut copii. Am un metabolism lent. Am probleme cu glanda. Nu voi putea slabi niciodata. Acest plan nu va merge la mine pentru ca (insereaza scuza aici!). Sunt grasa si n-am ce sa fac.
  • Persoana sanatoasa:  Am un genetic prost, parintii mei sunt supraponderali. Sunt ocupata. Am de crescut copii. Am un metabolism lent....asadar...cum pot face ca lucrurile sa functioneze in favoarea mea? Stiu alte fete ca mine care au slabit, deci se poate. Refuz sa cred ca sunt o cauza pierduta!

Chiar daca nu este vina ta ca ai ajuns unde te afli acum, accepta ca este responsabilitatea ta sa rezolvi. Cu totii avem raspunsuri emotionale, viscerale, la ceea ce vedem in oglinda sau la felul cum ne simtim in propriul corp. Trebuie sa razbati prin emotii si sa ajungi la adevar: esti singura responsabila de soarta ta, si doar tu poti rezolva situatia. Te poti schimba si te poti dezvolta. 

Scuzele tale sunt nule: daca persoane mai batrane, mai bolnave, mai grase, mai sarace, mai etc., decat tine au slabit, sigur poti si tu. 

Asa ca ia ACUM decizia ca anul asta vei avea un stil de viata mai sanatos, si apoi fa lucrurile care duc la acest stil de viata sanatos. La fiecare masa intreaba-te: ce ar manca o persoana sanatoasa si ce ar trebui sa mananc ca sa reusesc sa slabesc. Si apoi pui in practica. 

2) Stii de ce

Drumul catre slabire permanenta si sanatate este plin de pericole. Si cele mai bune planuri si cele mai mari determinari vor ajunge in sant daca nu ai un motiv intemeiat sa le urmezi. Pana la urma viata se complica, si shaorma cu de toate este la oferta, copiii au racit si pur si simplu urasti sala de fitness si afara este frig! Mereu va aparea ceva! Nu o sa ai niciodata suficient timp. Nu o sa ai mereu chef. Asa ca mereu va aparea intrebarea: de ce fac asta?

Si nu "pentru ca vreau sa slabesc". Ceva mai profund de atat: DE CE vrei sa slabesti. Asta e motivatia si raspunsul pe care le cauti, si ele iti vor mentine perseverenta in viata. 

Daca raspunsul tau este: vreau sa fac asta pentru ca "doctorul/sotul/prietenii cred ca trebuie sa slabesc" sau "stiu ca sportul face bine", esti pierduta! Vei renunta imediat ce dai de greu. 

Raspunsurile care te vor face sa continui si te vor motiva sunt de genul: "Mama a murit la 45 de ani din cauza inimii si nu vreau ca si copiii mei sa creasca fara mama", "vreau ca sotul meu sa se uite din nou la mine ca pe vremuri si vreau sa imbatranim impreuna", "tocmai ce am fost parasita si vreau sa arat bine ca sa pot iesi din nou la intalniri; nu mai vreau ca oamenii sa dea swipe la stanga cand vad poza mea","vreau sa slabesc pentru a fi mandra cand ma uit in oglinda".

De ce esti aici si citesti aceste randuri? De ce vrei sa slabesti si sa fii mai sanatoasa? Sunt motivele pentru care esti aici mai importante pentru tine decat o felie de tort? Daca nu, vei renunta cu prima ocazie. 

Scrie undeva, cu litere mari, motivul pentru care vrei sa slabesti si sa arati mai bine. Motivul adevarat, ala profund. Mergi la radacina motivului pentru care ai ajuns aici. 

Dupa ce il scrii, agata-l undeva unde sa il vezi zi de zi. Accepta ca esti responsabila pentru situatia in care te afli, dar si ca poti schimba lucrurile. 

cetone din zmeura pentru repartitionare nutritionala

3. Nu urma nicio dieta. Ajusteaza-ti alimentatia

Femeile mai plinute (sau mai mult) au de regula o relatie de iubire/ura cu dietele de slabire. Mai mult ura. Urmeaza diferite diete mai mereu - mai ales in ianuarie - apoi renunta la ele. Trece ceva timp si urmeaza alta dieta despre care au citit. Apoi gasesc alta dieta care promite rezultate si mai rapide si usor de obtinut, asa ca trec la ea. 

Astfel de femei gresesc inca de la inceput cu dietele si de asta si esueaza. Astfel de femei urmeaza o dieta 1-2 luni si apoi revin la "mancatul normal". Problema este ca "mancatul lor normal" este motivul pentru care au ajuns sa se ingrase. 

Schimbarile temporare in privinta alimentatiei rezulta in schimbari temporare in aspectul fizic. Ca un drogat care fuge dupa urmatoarea doza, trebuie sa fugi dupa urmatoarea dieta pentru ca problema de baza este felul cum mananci "in mod normal". 

Si da, dietele de slabire "la moda" nu sunt bune de nimic. Infometare, eliminarea unor grupe alimentare, folosirea vointei pentru a evita dulciurile...toate sunt strategii foarte proaste, asa ca nu le mai urma. 

Nu e de mirare ca multe abandoneaza astfel de diete iemdiat ce le incep.Se gandesc "daca asta trebuie sa fac pentru a slabi...mai bine raman grasa".

De acum in colo sa nu mai urmezi nicio astfel de dieta. Accepta ideea ca felul tau "normal" de a manca este defect, asa ca trebuie schimbat permanent pentru a avea rezultate. Daca felul tau normal de a manca te ajuta sa slabesti si sa fii sexy si sanatoasa, vei fi astfel mereu! 

Nu mai urma diete disociate, detoxifieri sau diete la ore fixe! Orice faci temporar va avea rezultate temporare. In schimb fa alegeri nutritionale bune zi de zi, putin cate putin, pana aceste alegeri devin obisnuinta. Mananca ca sa iti atingi telurile. 

Daca ai alimente care iti plac foarte mult nu renunta complet la ele. Considera-le un rasfat, o masa trisata si mananca-le rar, nu zi de zi. 

Daca iti este greu sa renunti la cola, incepi sa reduci cantitatea bauta zilnic din ce in ce mai mult. 
Daca renuntarea pentru totdeauna la paste suna a o viata care nu merita traita, invata despre marimea portiilor si fa din mancatul lor un eveniment special care se intampla mai rar. 
La fel si cu suplimente si pastile - foloseste-le alaturi de o nutrite buna, nu pot inlocui mancarea si nu te pot slabi fara efort. 

Nu te mai gandi la slabire in termeni de saptamani, ci in luni si ani de zile. Ti-au trebuit ceva ani sa ajungi in situatia actuala, si iti vor trebui luni de zile, daca nu ani, ca sa remediezi lucrurile. Accepta ca nu o sa :"termini" niciodata o cura de slabire, ci trebuie sa faci mici ajustari ale stilului de viata, ajustari permanente. 

4) Cunoaste ce contine mancarea pe care o consumi

Stiai ca atunci cand vine vorba de slabire ce mananci face 90% din treaba? Nu poti fugi mai repede decat furculita! Serios. 90% sau mai mult! Tatueaza-ti asta pe antebrat, ca sa o vezi mereu. Plateste pe cineva sa te sune in fiecare dimineata sa iti reaminteasca asta. 

Orice este nevoie ca sa intelegi ca schimbarea obiceiurilor alimentare este singurul lucru care te va ajuta cu adevarat sa slabesti in 2018. Si incepe prin a te educa despre mancare

Fa-ti un obicei sa cunosti ce este in mancarea pe care o consumi. Fie ca este controlul portiilor, numaratul caloriilor, urmarirea macronutrientilor sau un jurnal alimentar, este important sa ai o idee in mare despre ce mananci zi de zi. Pana la urma, cunoasterea castiga jumatate din razboi! 

Daca stii ce mananci la fiecare masa poti analiza si vedea unde trebuie sa faci ajustari pentru a slabi. 

Zaharul este un inculpat mare in cresterea insulinei si astfel contribuie la marirea taliei, ceea ce inseamna ca trebuie sa cauti mereu pe etichete cat zahar contin alimentele pe care le mananci. 

Chiar si pe alimentele etichetate ca sanatoase, uita-te ce cantitate de zahar eu. Vei fi uimita sa constati ca unele astfel de alimente sau bauturi au la fel de mult zahar precum Coca-cola. 

Afla cat mai multe informatii despre ce mananci. Ai timp 3 minute sa cauti pe google. Dupa ce cunosti compozitia a ceea ce manaci poti face mici modificari care sa te duca spre scopul tau. 

Despre fiecare alimente invata urmatoarele:

  1. Calorii totale.
  2. Marimea portiei.
  3. Grasimi.
  4. Proteine.
  5. Carbohidrati (in special zahar si faina).

Nu te chinui prea tare.Noteaza tot ce mananci timp de o saptamana. Daca nu ai slabit deloc in aceasta saptamana redu numarul de calorii  si consumul de zahar si vezi cum raspunde corpul. Fa modificari mici de-a lungul timpului. 

5) Foloseste schite si blocuri pentru a crea obiective

Persoanele grase si nesanatoase spun mereu "o sa fac mai mult sport anul asta". Astfel de obiective sunt vagi fara un marker real al succesului. 

Fara sa ai ceva care sa iti spuna daca esti pe calea cea buna sau nu, esuezi. In cele din urma uti de scopul tau nobil si abandonezi. 

In schimb, alege o schita pe care sa o urmezi: ceva care sa duca la un rezultat concret, masurabil. Construieste acea schita din blocuri mai mici bazate pe obiceiuri. 

Sa vedem un exemplu concret: "vreau sa slabesc X kilograme pana la data Y". Avand un obiectiv concret si un termen limita, poti calcula ce greutate trebuie sa slabesti saptamanal pentru a reusi sa indeplinesti schita. 

Vrei sa slabesti 25 kg pana la finalul anului? Asta inseamna undeva la 500 g pe saptamana. Asta se obtine prin modificari mici zi de zi. Sa te concentrezi pe obicei (astazi o sa beau doar un pahar de suc in loc de 3 si o sa mananc o leguma) iti permite sa nu fii coplesita de obiectiv in sine. 

Important la acest proces este ca imparti scopul final in blocuri mai mici si nu iti mai faci griji de rezultat, ci te concentrezi pe ce faci zi de zi:

  • Ai mancat legume astazi sau nu?
  • Ai fost la antrenament sau nu?
  • Te-ai plimbat pe jos cel putin 30 de minute sau nu?

produs ingrijire piele antirid

6) Nu trebuie sa faci sport, ai privilegiul de a face sport

Multe dintre voi vad exercitiile fizice ca o corvoada: "o sa merg la sala pana ce ajung unde vreau, apoi renunt". Schimbari temporare, plan prost de antrenament, rezultate temporare...suna cunoscut?

Alergi pe banda pentru ca ai impresia ca asa trebuie, dar urasti asta. Sau mergi la o ora de fitness cu o prietena, si acea ora iti strica perceptia despre fitness pentru totdeauna. 

Incerci sa faci cat mai mult sport dar nu iti place deloc asa ca nu iti insusesti acest obicei. 

Adevarul este ca pentru multi exercitiile fizice sunt nasoale. Asa ca nu mai fa "exercitii fizice". Aud de multe ori persoane care urau sa faca sport spunand ca abia asteapta sa vina la antrenamente si se intreaba cum s-a intamplat asta. 

Sa alegi un fel de antrenament care sa iti placa este mai important decat antrenamentul in sine, mai ales daca ai o dieta buna

Gimnastica, aerobic, alergat, karate, drumetii montane, antrenamente cu greutati, dans, orice te face sa te misti. 

Alege exercitiile fizice care te fac sa te simti vie. Nu ai gasit inca? Cauta in continuare. Sigur vei gasi ceva ce iti place. Si in sala de forta, exista mai multe tipuri de antrenamente cu greutati, de la fitness la powerlifting, strongman, crossfit, etc. Informeaza-te, incearca-le si vezi ce iti place

Pe langa dieta stabileste-ti si un anumit scop legat de fizic (abdomen cu patratele, fund mai mare, picioare mai tonifiate, etc.) si cauta ce fel de exercitii te ajuta sa atingi acel scop. 

7) Investeste in sanatate

In sanatate poti investi in 3 feluri:

  1. Timp.
  2. Efort.
  3. Bani.

Cei care au obiceiuri sanatoase stiu asta deja: investitia in sanatate este cea mai rentabila. Asa ca trebuie sa vezi care este balanta corecta de timp, efort si bani pe care sa o investesti in sanatate. 

Sanatatea ta este o investitie care orice alt venit:

  • Poti investi efort si timp sa iti construiesti singura antrenamentele si planul nutritional, cautand informatii pe internet.
  • Poti investi bani intr-un antrenor personal bun, cumpara programe de antrenament sau planuri nutritionale. 

Oricum ar fi este nevoie de disciplina si consecventa. Cele mai bune antrenamente sunt cele pe care le faci!

Ai grija la o capcana. Multe persoane cauta si isi fac singure planurile nutritionale si de antrenament, dar nu au rezultate. Apoi, investesc bani intr-un antrenor si reusesc. De ce? Pentru ca tindem sa punem mai multa valoare pe ce platim decat pe ce obtinem, gratis. Pe langa cunostinte (pe care prin timp si efort lepoti obtine, in mare parte, si tu), avantajul de a investi intr-un antrenor este ca te motiveaza, fie doar prin prisma faptului ca stii ca te costa, asa ca esti mai constiincioasa pentru a nu pierde banii degeaba. 

Uneori sa cheltuiesti bani este cea mai buna investitie pe care o poti face in tine, pentru ca optiunile gratuite nu te fac sa fii consecventa. 

anti-celulita

8) Foloseste inertia

Un obiect in repaus tinde sa ramana in repaus, iar un obiect in miscare tinde sa ramana in miscare, daca asupra lor nu actioneaza alte forte. Aceasta este inertia. 

Inertia se aplica cel mai bine dorintei tale de a slabi. Daca esti sedentara, ai multa inertie de depasit pana sa te apuci de treaba. Esti obisnuita sa stai pe capanea si sa mananci ce vrei, asa ca a face sport este un gand care te duce la agonie. Mancatul de legume si alimente integrale suna rau comaparativ cu KFC si prajituri. 

Dar daca te fortezi de cateva ori sa faci ce trebuie, inertia incepe sa actioneze si sa te indeparteze de obiceiurile nesanatoase. Si apoi apare ceva! Copilul raceste sau ramai peste program si sari un antrenament, Nu e mare lucru, nu? Dar a doua zi este foarte urat afara si nu te duci la sala. Doua antrenamente sarite se transforma intr-o luna intreaga de inactivitate fara sa iti dai seama. Si, la naiba, te trezesti de unde ai plecat. 

Asa ca fa bine si investeste in protejarea inertiei. Viata se complica, asa ca fa tot ce poti sa iti pastrezi inertia catre sport si stil de viata sanatos. 

Concentreaza-te sa mentii inertia pana ce dezvolti obiceiuri fara care nu poti sta si le faci din instinct. Pentru asta:

  • Fa sport de 4 ori pe saptamana, fara sa ratezi nicio zi. Da, si in vacanta. 
  • Fa o plimbare in aer liber zilnic, chiar si cand ninge. 
  • Programeaza antrenamente cu un antrenor sambata dimineata, ca sa fii sigura ca nu stai pana tarziu si nu bei mult vineri seara. 
  • Noteaza-ti antrenamentele in calendar. Da-i bani unui prieten si de fiecare data cand sari peste un antrenament sa iti doneze din bani.

9) Cunoaste-ti slabiciunile

Cel mai important este sa nu te pacalesti singura - si tine minte, esti persoana pe care o poti pacali cel mai usor. 

Poate ca iti cunosti slabiciunile, dar nu stii ce sa faci sa le depasesti. Mananci o singura felie de pizza, si apoi te gandesti ore intregi la pizza pana ce ajungi sa mananci doua deodata si te invinovatesti ca nu ai suficienta vointa. 

Cu totii avem slabiciuni, iar vointa este o resursa finita a corpului. Daca vrei sa slabesti, trebuie sa iti cunosti slabiciunile alimentare si sa ai un plan sa le eviti sau sa te protejezi de ele. 

Daca cerealele te baloneaza si te fac sa te simti prost, urmeaza o dieta Paleo ca sa le eviti complet. 
Daca ai probleme cu marimea portiilor, urmeaza un post intermitent pentru a mai sari peste ceva mese. 

Determina si de ce ai o slabiciune pentru acele alimente:

  • Poate le mananci cand esti plictisita. 
  • Poate le mananci cand esti suparata.
  • Poate le mananci cand esti nervoasa.
  • Poate le mananci cand te uiti la TV.
  • Poate le mananci ca recompensa pentru ca ai facut sport. 

Trebuie sa stii lucrurile astea despre tine si sa mai stii ca mancarea nesanatoase da dependenta

Cu totii avem astfel de vicii la care vom ceda in cele din urma. Asuma-ti raspunderea, introdu pedepse si recompense in viata ta pentru a progresa si a nu te abate de la o nutritie orientata catre slabire: 

  • Pune pe cineva sa te intrebe zi de zi daca ai mancat legume.
  • Pune pe cineva sa doneze bani unui politician pe care il urasti daca sari peste un antrenament.
  • Recompenseaza-te cu niste adidasi noi de sprinting cand faci un record personal la antrenamente. 
  • Nu merge in anumite localuri sau mananca inainte de a merge la o petrecere, pentru ca stii ca vei lua decizii proaste daca vei ajunge acolo. 
  • Nu tine mancare de proasta calitate in casa. 
  • Nu intra in restaurante fast food. 

10) Inconjoara-te de sustinatori, nu de oameni care te trag inapoi

Esti media celor 5 persoane cu care umbli cel mai des. Ai grija ca aceasta medie sa te tina pe drumul cel bun. Daca cineva nu te intelege si nu te sustine, atunci nu merita sa il ai in viata ta. Macar temporar, fereste-te de persoanele care te fac sa iei decizii proaste in privinta dietei si sportului. Fa curat in viata ta si din acest punct de vedere. Persoanele carora nu le pasa de tine nu au ce cauta in preajma ta. Evita-le! 

Incearca sa gasesti persoane mai sanatoase, mai aratoase si mai puternice decat tine. Umbla cat mai mult cu ele si te vor inspira. 

Referinte

Articole din aceiasi categorie

alimente pentru femei 5 alimente pe care orice femeie ar trebui sa le manance Daca vrei un corp sexy si tonifiat, fara grasime, calitatea alimentelor conteaza la fel de mult precum cantitatea. Daca esti o femeie care se antreneaza constiincios pentru a arata mai bine, ai nevoie de aceste 5 alimente in dieta ta. 19 Jan, 2017
daca esti femeie si vrei sa slabesti fereste-te de aceste greseli Nu fa aceste greseli cand vrei sa slabesti Uneori, lucrurile pe care nu le iei in considerare sunt cele mai mari greseli pe care le faci in privinta slabitului. Femeile tind sa faca unele greseli specifice lor cand incearca sa slabeasca, si asta duce in final la esec. Si tu faci aceste greseli? 23 Mar, 2017
antrenament scurt de tonifiere pentru femei VIDEO: tonifiaza-te in 10 minute Un videoclip care prezinta un antrenament scurt, care poate fi facut oriunde si de catre oricine, pentru a te tonifia si a iti creste metabolismul. 18 Apr, 2016
Antrenament pentru un fund sexy si puternic Fund mai puternic si mai ferm Vrei un fund care intoarce capete? Lucreaza-ti la maxim fesierii si femuralii cu seturi dinamice-statice. Iata cum! 23 Feb, 2017
fitness femei la sala de forta Antrenament la aparate pentru incepatoare Greutatile la liber sunt grozave atat pentru barbati cat si pentru femei. Dar pot fi intimidante mai ales daca esti o domana sau domnisoara care abia a inceput sa mearga la sala de fitness. Asa ca pentru o incepatoare este mult mai simplu sa isi faca antrenamentele cu greutati la aparate. 09 Mar, 2017
redu durerile musculare si febra musculara prin metode naturale Diminuarea febrei musculare si durerilor dupa antrenamente Multe femei evita sa se antreneze prea intens si din cauza febrei musculare si durerilor care apar dupa astfel de antrenamente. Aici gasesti tehnici de reducere a acestor dureri pentru a nu avea nicio scuza sa nu depui suficient efort la antrenamente. 04 May, 2017

Steroizi.ro - sursa ta de informatii pentru cele mai noi tehnici de antrenament,

cele mai bune planuri nutritionale si cele mai eficiente metode de slabire si definire.

Oricare ar fi scopul tau, noi iti punem la dispozitie uneltele de care ai nevoie pentru a iti construi corpul pe care il vrei.